En tio timmars bussfärd

Hej på er!  

Svettet klibbar under kläderna, solen gassar som den gör i en ökenstad. Jag och Louis fick ett ryck och bestämde oss för att vi banningemej skulle se mer av Indien och ge oss ut på äventyr trots att det lockade att hänga på stranden och chilla i söder, plus att det hade varit enklare och mer ekonomiskt.  
Men här är vi nu. Ett flyg och en tio timmars brutal bussfärd senare. Det är lätt att skratta såhär nu i efterhand men jösses vad obekvämt det var.  Vi åkte med en lokal nattbuss där man inte fick lakan eller täcke och själva madrassen var asksvart på vissa ställen och ACn blåste på fullt tryck rakt i ansiktet på oss.  Dessutom var vägen ojämn och orsakade att vi slängdes fram och tillbaka i vår lilla "kupé". Jag tror ärligt talat att jag inte sov en blund den natten. 
Men var det värt det?  Absolut.  Det är en sagolik stad och bara efter en dag här kan jag tala om att det var rätt beslut att ta oss hit.  Vi har mött fantastiska människor,  sett otrolig arkitektur, ätit suverän mat och helt enkelt fått se så mycket mer av Indien alla redan.  Det är sannerligen annorlunda jämfört med i söder. 

Jaisalmer fort.
Alltså tänk att bo såhär. Folk bor fortfarande i detta urgamla fortet.
Vyn från vår lunch. En riktigt duktig liten drakflygare.
Alla tyger och smycken här... Rädd att jag kommer behöva tömma min ryggsäck snart för att göra plats.
Allmänt | |
#1 - - vivian:

<3 så fina bilderrrrrrr

Upp