Goa goa!

Hej vänner, familjen och okända nyfikna individer som kikar in här då o då! Jag ser er ska ni veta. Ni är konsistenta trots att jag inte är det. Jag kammar nog hem priset som världens sämsta bloggare vid det här laget men vet ni va, det är okay. Jag har lixom haft annat för mig. Curry att äta, chai att dricka och en strand som väntar mig varje morgon. Värt att skippa datorn för.
 
Men vad har hänt sedan sist? Vi har förflyttat oss från Hampi till Goa via tåg ( tog 10 långa timmar) och nu har vi har varit här i Goa i snart en vecka och vi älskar det. Goa är väl egentligen ett riktigt klyschigt och klassiskt backpacker-ställe och när ni hör ”Goa ” tänker ni säkert ”Indien” och när ni hör ”Indien” tänker ni säkert ”Goa”. Men vad jag har förstått så är södra Indien ( där Goa ligger) inte alls" riktiga" Indien. För att VERKLIGEN förstå Indien och indierna så får man ta sig norrut. Men det är alldeles tillräckligt Indien för mig och Louis och vi trivs väldigt bra med LAGOM kaos, LAGOM mängd indier och LAGOM mängd turister. Det är fortfarande ”low season” vilket innebär att allt är lite mer nertonat vilket är väldigt skönt.
 
Vi har bytt boende flera gånger under dessa dagar pga lite olika anledningar och man blir rätt trött på att hoppa runt så mycket så i fortsättningen ska vi försöka boka fler nätter på ett och samma ställe. Det tar tid att packa ihop, check in och ut, hitta, betala, koppla upp till internet etc etc. Och ni vet att allt tar längre tid här än man väntat sig. Det är ingen dans på rosor alltid. ”This is not Sweden”, som en Indisk man sa till mig när jag klagade på att mitt Indiska SIM-kort inte fungerade. Man får ha tålamod och försöka ta saker med en nypa salt ibland helt enkelt. Hur spenderar vi dagarna här nere då? Jo! Ungefär såhär med mer eller mindre variation: vaknar när vi känner för det diskuterar olika frukostrestauranger hoppar på scootern och kör dit kollar lite wifi, tar en kaffe beställer in antingen gröt, omeletter, pannkakor eller smoothies ( eller alltihopa hehe) betalar och njuuuter av en billig nota hoppar på scootern och kör till stranden solar, badar, äter, dricker, läser bok, applicerar solkräm hoppar på scootern och åker hem duschar, chillar, byter om diskuterar middagsalternativ hoppar på scootern och åker till restaurangen beställer in Lassie ( mango eller banan), en STOR vatten och någon curryvariant med naan/ris/båda hoppar på scootern åker hem och sover. Jobbigt liv ellerhur? Hoppas ni mår bra:)
Nedan får ni en liten bildupdatering!
Jag älskar denna bilden så mycket. Efter att ha badat i en fors gick vi igenom detta vackra landskap. Jag till Louis: " Get the the white and the white!!!" Det är en välkomponerad bild om du frågar mig :)
 
Såhär glada och strandiga såg vi ut igår! Min Louis. Sötare än Mango Lassie och mer exotisk än vilken indisk curry som helst!
 
Återigen ett otroligt vackert landskap, inte sant? *dreamy*
<3<3
 Denna fick slinka med här trots att den är från Hampi.
Tänker på lite allt möjligt här. Typ hur länge kommer min fina henna att vara..
DREAM TEAMING <3 Som vi haft glädje av denna scooter. Betalar ca 30 kronor för oändligt med frihet.
Chai Tea på morgonen, på kvällen. Starkt, inte så starkt. Så simpelt, så himla gott och så  billigt. Vi har nu lärt oss att man inte ska betala mer än 10 rupees för chai på gatan någonsin. Det är lixom ett fast pris. I svenska kronor motsvarar det inte ens en femma.
Klunkar nog minst 2-3 sådana här per dag.
Här sitter min man och klurar på svåra livsfrågor.
Känns kul med lite mer bläck på kroppen, men såklart tillfälligt, orora dig inte pappa.
Scooter vyer!

Ibland blir man trött på resande fot. Då får man passa på att ta naps när man kan.
Avslutar med en riktig kryddklassiker från Anjuna market där man kan köpa allt mellan himmel och jord.
Allmänt | |
#1 - - vivian:

woowwww <3

Upp