Hola Hampi

Hej bloggisar!

Jag tror varken sig jag eller Louis riktigt förstod just hur vackert det skulle vara här i Hampi. Vi förstod heller inte att nattbussen som tog oss hit i slutändan skulle vara så pass lyxig och bekväm. Vi fick en stor sovkupé för oss själva med lakan, täcke, kudde, fläkt och läslampa. Mycket mer bekvämt än Thailands nattåg. Vi hoppade på runt 22.00 efter en stor middag och nattamat och somnade bums därefter. Vi vaknade upp sju timmar senare i Hampi bara sådär, lätt som en plätt.

 Och nu är vi här. Hampi är lite som Pai som vi besökte i Thailand. En liten oas, bortom det vanliga kaotiska Asien. En bubbla med en annan inställning och mentalitet, en bubbla med helt otrolig natur och härliga människor. Det gäller att hitta ett ”Pai” i varje land man besöker. Det är yoga, det är god och billig mat, det är mycket ”chillin”- spela kort, skriva dagbok, äta mellanmål varannan timme. Typ så. Det är skönt att ta det lite lugnt efter hektiska dagar i Bengalore.

  Vi ankom tidigt tidigt imorse ( runt 5-tiden) så vår tuk tuk chafför rekomenderade oss att åka till ett högt berg för att beundra soluppgången så det gjorde vi. Efter att vi beundrat soluppgången från en allmän känd  utsiktsplats, som var heeelt spektakulär, käkade vi banangröt och drack vår dagliga dos masala chai på ytterliga ett ställe som vår tuk tuk chafför rekomenderade oss. 
 Även när man jobbar får man försöka hålla sitt cool. Lite avundsjuk är man allt på mannens brillor.
Från soluppgångsplatsen imorse! Älskar denna bilden förövrigt. Hoodien som jag har på mig är en av Camp Brand Goods första hoodies de någonsin gjort! *Feeling special*
 En kokosnöt om dagen är bra för magen. 
 Här har vi soluppgången. Blir lite tokig ordning men usch vad jag inte pallar med att krångla mer med tekniken. Det är ärligt talat därför jag låtit bli att blogga på senaste : 1. skitdåligt wifi 2. Dålig mobil 3. Ny mobil som inte alltid gör som jag vill. 
Denna bilden kallar jag "temple run". No more needed to be said. 
Louis kan fota, han! Jag lovar att posta mer bilder men just nu tillåter inte internetet där jag sitter att ladda upp mer.
 
Hoppas alla mår bra! kramar från mi
 
Allmänt | |
Upp